vrijdag 29 mei 2015

Mixed Media canvas LOVE

Vandaag laat ik jullie weer een Mixed Media project zien, deze keer is het een canvas van 20 x 20 cm.

Als eerste ben ik begonnen om het canvas in een dunne laag Gesso van Dutch Doobadoo te zetten. Daarna ben ik er structuur op gaan werken met 2 verschillende masks van Dutch Doobadoo; de Sun 026 en de White Flowers 040. Hiervoor heb ik de Structuurpasta gebruikt van Dutch Doobadoo gebruikt.


Daarna over het midden een stuk breed wit kant geplakt. Over dat kant heb ik een stuk ribbelkarton van Joy! Crafts geplakt, dit heb ik aan de zijkanten gewoon afgescheurd. Op dat ribbelkarton heb ik wat jute touw geplakt.

Daarna de basis eerst weer in de Gesso gezet.


Toen dat in de Gesso stond heb ik de rest van de decoratie erop geplakt. Hiervoor heb ik diverse klei figuurtjes gebruikt, een bierdopje, metalen blaadjes en wat roosjes.


Ook nog wat houten letters van CraftEmotions erop verwerkt.

Daarna de laatste dingen nog weer in de Gesso gezet en begonnen met het op kleur brengen van het canvas. Hiervoor heb ik de Creall verf gebruikt, hier heb ik zelf een spray van gemaakt.
Om dit canvas op kleur te brengen heb ik de volgende 3 kleuren verf gebruikt: Moss Green, Metallic Zilver en Deep Purple.

De lichte accenten heb ik gemaakt met gesso.

Ik hoop dat ik jullie met deze creatie weer kan inspireren. Wens jullie nog een hele fijne en gezellige dag.



Dutch Doobadoo - Mask Art A5 - Sun  Dutch Doobadoo - Mask Art - Bloemen White Flowers Dutch Doobadoo - Structure Paste Smooth - 250ml Dutch Doobadoo - Gesso White 250 ml  Canvasdoek 20 x 20 cm - 1,7cm dik Creall - Top-deco verf - Deep paars  Creall - Top-deco verf - Mosgroen Creall - Metallic verf - zilver Klei - Do & Dry - Light Martha Stewart - Crafter`s Clay Silicone Molds - Woodland Martha Stewart - Crafter`s Clay Silicone Molds - Antique Martha Stewart - Crafter`s Clay Silicone Molds - Decorative Decorative Fishnet - Neutral Houten ornamenten - CraftEmotions - 10,5 x 10,5 cm - Happiness tekst

2 opmerkingen:

  1. Super leuk gedaan!
    Dit is wel iets wat ikzelf (in de toekomst) wil proberen.
    Groetjes, Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig canvas is het geweorden!
    Groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting my blog and the lovely comments you left for me!!
Hugs, Jenine xX