dinsdag 5 mei 2015

Mixed Media - MDF Stuurwiel Dutch Doobadoo

1 van de Mixed Media projecten die afgelopen zaterdag op mijn demotafel lagen/stonden was dit MDF stuurwiel van Dutch Doobadoo. Wat een gaaf MDF artikel is dit weer hé?


Ik ben eerst begonnen om deze helemaal in de witte gesso te zetten. Daarna heb ik met structuurpasta en de Mask Arts van Dutch Doobadoo wat reliëf op de ondergrond aangebracht.
Ik heb hiervoor de Masks "Golven" en "Wolken" gebruikt.

In het midden in de cirkel heb ik een bierviltje geplakt (voor de verhoging) en daarop een wit taartrandje. Op dat witte taartrandje heb ik het Greyboard Art van Dutch Doobadoo verwerkt (tekst zand) en wat Softboard Art steentjes.



Daarna ben ik begonnen met het opwerken van allerlei decoratieartikelen. Ik heb hier o.a. wat Visnet voor gebruikt en allerlei maritieme embellishments van Rayher.


Ook de boot, anker en strandhuisjes zijn allemaal embellishments van Rayher.


Hier nog een schuine foto zodat je een beetje kan zien dat er veel hoogteverschil zit in mijn project. Ik heb alles vastgeplakt met een lijmpistool. Alles zit heel snel vast en op deze manier kan je makkelijker in verschillende hoogtes werken.

Je gaat als laatste weer alles goed in de gesso zetten en daarna op kleur brengen. Bij dit project heb ik wat Bister erop gestrooid en met wat gesprayed. Dit heeft een erg gaaf effect.
Omdat ik toch iets glans miste op mijn project ben ik vanaf rechts boven begonnen met een klein beetje Lindy's Stamp Gang Spray te gebruiken. Hiervoor heb ik de Opal Sea Oats gebruikt.

Als laatste nog een klein beetje Inka Gold - Alt Silber voor de fnishing touch.

Ik hoop dat ik jullie weer mee kan inspireren. Wens jullie nog een hele fijne en gezellige bevrijdingsdag toe.



Dutch Doobadoo - MDF Art - StuurwielDutch Doobadoo - Mask Art A5 - Clouds  Dutch Doobadoo - Dutch Mask Art - Golven Dutch Doobadoo - Dutch Greyboard Art - A6 Maritime Dutch Doobadoo - Gesso White 250 ml  Dutch Doobadoo - Structure Paste Smooth - 250ml Bister / Bistre - Potje 80 ml - Anjou / Blue Lindys Stamp Gang - Glitz Spray - Opal Sea Oats Viva Decor - Inka Gold - Alt-Silver 909 Decorative Fishnet - Neutral Rayher - embellishments - Garnalenkotter Rayher - embellishments - Wrakhout 

1 opmerking:

  1. Gaaf effect met bister, mooie details
    Die ga ik zeker eens uitproberen
    Gr miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for visiting my blog and the lovely comments you left for me!!
Hugs, Jenine xX